Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek

Általános Szerződési Feltételek letöltése

Érvényes a www.tudatosszulo.hu webáruházban 2018. május 15-től.

1. Általános rendelkezések

1.1. A www.tudatosszulo.hu domainen működő webáruházat (továbbiakban: Webáruház) Tudatos Lépés Kiadói Kft. működteti (továbbiakban: Működtető). A Webáruház használatával Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket. Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Webáruházat, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja. Bármely látogató, vásárló stb. (továbbiakban Vásárló vagy Fogyasztó), aki nem ért egyet a szabályok valamelyikével, vagy esetleges módosításával, fel kell hagynia a vásárlással és az oldal használatával.

1.2. A jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. Működtető szabadon megváltoztathatja. A változás a Webáruházban történő megjelenés időpontjától hatályos. A változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására. 

1.3. A Működtető cég (továbbiakban Eladó) adatai és elérhetőségei:

Cégnév: Tudatos Lépés Kiadói Korlátolt Felelősségű Társaság
Postacím: 1509, Budapest, Pf.: 36.
Elérhetőségek: info@tudatosszulo.hu, 20/775-1800
Székhely: 8500, Pápa, Bástya u. 12.
Adószám: 14446096-2-19
Cégjegyzékszám: 19 09 510677
Bejegyzés éve: 2007
Nyilvántartást vezető bíróság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszám: 12085004-01073936-00100008
Adatkezelés nyilvántartási számai: NAIH-54302/2012.  
Szerződés nyelve: magyar, amelyet a Működtető nem iktat, nem visszakereshető, írásban kötöttnek minősül, nem utal magatartási kódexre
Felelős képviselő: Deákné B. Katalin, ügyvezető

A tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: Tárhely.Eu Kft.
Székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14
Telefonszám: +36 1 789-2-789

1.4. A Webáruház megtekintésével, regisztrációval vagy vásárlással (a felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Működtető és a Webáruház használója (továbbiakban Vásárló) között, így azt köteles elfogadni. Amennyiben az ÁSZF bármely pontjával nem ért egyet, vagy nem hajlandó elfogadni, abban az esetben az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlás nem kezdeményezhető, rendelés nem adható le.

1.5. A Webáruház használata, valamint a Webáruház által nyújtott szolgáltatás igénybevétele önkéntes alapon működik, arra senki nem kényszeríthető. Ellenben az önkéntes használat során adatszolgáltatás szükséges és történik meg Működtető felé, amely adatok felhasználása csak Működtető által nyújtott szolgáltatás nyújtásához megfelelő mértékben történik, illetve előre meghatározott feltételek mellett, amely feltételek a ÁSZF pontjában megtalálhatóak.

1.6. Az 1.2 pontnak megfelelően Webáruház Működtetője a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. Éppen ezért egy adott terméknél történő árváltozás esetén Üzemeltető a termék régi áron történő értékesítésére vonatkozó kötelezettsége a Webáruházban közzétett új ár megjelenítéséig áll fenn, és így az attól az időponttól hatályos. A változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik. Webáruház kínálatában könyvek, játékok, CD-k, DVD-k, bébi termékek, papír-írószerek, kreatív termékek szerepelhetnek.

2. Az adásvételi szerződés létrejötte és tartalmi elemei

2.1. A tudatosszulo.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termék oldalon találhatók A feltüntetett képek helyenként illusztrációk így a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott áru bruttó ár. A termék ára a mindkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazzák.
Az ÁSZF 1.4-es pontja alapján minden Vásárlóval létrejött szerződéses viszony mellett, azokkal a Webáruház használóival, akik ténylegesen rendelést is eszközölnek a Webáruházban, egy adásvételi és szállítási szerződés is létrejön Vásárló és Működtető (továbbiakban Eladó) között, amely jogviszonyra az alábbiak irányadóak:
A rendelés menete:

  • Vásárló megrendelése elküldésével tudomásul veszi a webáruház ÁSZF-it.
  • Eladó a rendelés visszaigazolását 48 órán belüli, írásos visszaigazolás formájában (e-mailben) elvégzi
  • Eladó a Vásárlót a rendelés különböző szakaszairól (Feldolgozás, átadás a futárnak, utalás beérkezése stb.) e-mailben folyamatosan tájékoztatja. A rendelés lezárása a futárszolgálat jelentése alapján történik meg.
  • A rendelés véglegesítése során a vásárlónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és kijelenti, hogy tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséget von maga után; Pronetk

2.2. Vásárló rendelésének leadásáról minden esetben – amennyiben a rendelési űrlapot megfelelően töltötte ki, illetve a rendelést véglegesítette, Eladó rendszere automatikus tájékoztató üzenetet küld Vásárlónak arról, hogy rendelése milyen adatokkal érkezett be Eladóhoz. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja.

2.3 Ezt követően Eladó ellenőrzi a megrendelésben szereplő adatokat, illetve hogy minden szükséges adat rendelkezésre áll-e. Az adásvételi szerződés Működtető részéről az alábbiakkal jön létre:

2.3.1. Futáros kiszállítás, GLS csomagponton történő átvétel esetén:
Abban az esetben, amikor Vásárló Eladó által küldött tájékoztató e-mailjét „kézhez kapja”, amelyben értesítést kap a csomag a szállítását végző partnernek történő átadásáról. A tájékoztató e-mailt követően a Vásárló a futárcégtől kap majd értesítést a szállítás időpontjáról. Ez történhet e-mailben és telefonon egyaránt.

2.4. A rendeléseket Webáruház automatikusan tárolja elektronikus formában. Minden Vásárló saját rendeléséről az ÁSZF 2.2. pontjának megfelelően visszaigazoló e-mailt kap. Ezen kívül a vásárló később saját fiókjában visszanézheti rendelését, vagy írásos kérés esetén a megrendelés számának ismeretében Eladó másolatot küld Vásárlónak elektronikus formában.

2.5. Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a Webáruházakban eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül a 2.3. és 2.4. pontok alapján. Ezeknek megfelelően az Eladó és Vásárló közötti, a Vásárló regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő mindennemű kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.

2.6. A szerződés magyar nyelven jön létre, arra Magyarország joga irányadó és arra a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

2.7. A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő visszaigazolás az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése (az ÁSZF 2.4. és 2.5 pontjainak figyelembe vételével) eleget tesz a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 3. § szerinti „írásbeli megerősítés” követelményének. Ezeket a dokumentumokat Vásárló köteles elolvasni és megőrizni. Bárminemű kérdés vagy probléma esetén ügyfélszolgálatunknál ezekre a dokumentumokra kell hivatkozni.

2.8. A szerződéskötés technikai lépési, a rendelés menetének ismertetése:

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba a „Kosárba” gomb megnyomásával.
  • Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot és tegye a kosárba a még megvásárolni kívánt terméket/termékeket.
  • Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát, amelyek a kosár megtekintése során láthatóak.
  • Amennyiben mindent rendben talál, kattintson a „Fizetés” gombra.
  • Ha még nem vásárolt weboldalunkon, úgy a Vásárló regisztrálhat is weboldalunkon, így a következő vásárlásnál nem kell megadnia a vásárlási adatokat, hiszen a létrehozott fiókban azok automatikusan mentésre kerülnek.
  • Webáruházban lehetőség van regisztráció nélküli vásárlására. Ebben az esetben adatai megadásával (szállítási és számlázási cím) léphet tovább. Az adatok megadását követően van lehetőség a szállítási és fizetési mód kiválasztására, valamint megjegyzés írására.
  • A rendelés elküldése előtte még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve szállítási és számlázási adatokat a „Rendelés áttekintése” gomb megnyomásával. Amennyiben mindent rendben talál úgy küldje el rendelését, abban az esetben ha valami hibát észlel a szállítási vagy számlázási adatokkal kapcsolatban, akkor a rendelés elküldése előtt kérjük javítsa ki azt a „Vissza” gomb megnyomásával.

3. A vásárlás menete

3.1. A megrendelések leadása Eladónak az alábbi módokon történhet:

  1. A Webáruház online felületén, a www.tudatosszulo.hu weboldalon
  2. Eladó telefonos elérhetőségén: 20/775-1800
  3. Az info@tudatosszulo.hu e-mail címen.

3.1.1.1. A Webáruházakban történő első vásárlást megelőzően nem szükséges regisztráció. A rendelés leadása után a megadott adatok felhasználásával a Webáruház létrehoz egy regisztrációs fiókot, amiről Vásárló e-mailben kap tájékoztatást. A weboldalak által generált jelszó megváltoztatható vagy bármikor új igényelhető az e-mailcím megadásával. Ebben a saját fiókban is követhető a rendelés állapota.

3.1.1.2. A megrendelni kívánt termékek a Kosárba gomb megnyomásával gyűjthetők össze a Webáruházban való nézelődés során. A "Kosár" tartalma a vásárlás folyamán bármikor ellenőrizhető, változtatható, frissíthető vagy akár törölhető. Működtető törekszik a minél jobb termékképek feltöltésére, mégis előfordulhat, hogy a valóságtól eltérnek az illusztrációs képek. A tényleges vásárlás megkezdhető a Fizetés gomb megnyomásával, ahol lehetőség van a szállítási és számlázási adatok pontos megadására, a fizetési és a szállítási mód kiválasztására, valamint a rendelés véglegesítésére.

3.1.1.3. Az adatbeviteli hibák kijavítására az alábbi módokon van lehetősége a Vásárlónak:

  • A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább képet de még nem véglegesítette a megrendelést úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (kék nyíl) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a fogyasztó már módosítás el tudja végezni. 
  • A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Kosár frissítése” gombot.
  • Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „Eltávolítás” gombot.
  • A vásárló a rendelés során megadott személyes, szállítási és számlázási adatainak megváltoztatására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőség, illetve regisztrált felhasználóink a személyes fiókjukba belépve adataikat bármikor módosíthatják. A rendelés leadása után észlelet adatbeviteli hibákról Vásárló e-mail-ben is tájékoztathat minket, ebben az esetben a rendelés adatait a kérésnek megfelelően módosítjuk.
  • A vásárlási folyamat közben, egészen addig, amíg a Vásárló a fizetés gomb megnyomása után megjelenő kitöltendő űrlapnál tartózkodik, de a Rendelés áttekintése gomb megnyomása előtt még lehetőség van a rendelés bármilyen nemű módosítására.
  • A vásárlási folyamat végén, a Rendelés áttekintése gomb megnyomása után a Vissza gomb megnyomásával lehetőség van a szerkeszthető felületre való visszatérésre.

3.1.1.4. Minden egyes külön véglegesített rendelés új rendelésnek minősül, így minden rendelés esetében külön-külön szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha Vásárló már leadta rendelést, de egy újabbat kíván leadni, amellyel az előző rendelését szeretné bővíteni, haladéktalanul szükséges az ügyfélszolgálattal kapcsolatba lépni (lehetőség szerint a gyorsaság érdekében telefonon). Ellenkező esetben Eladó nem tudja vállalni a két rendelés egy szállítási költséggel történő eljuttatását. Abban az esetben, ha a rendelés állapota még kiszállítás előtt van, tehát a futárszolgálatoknak nem került átadásra, kizárólag abban az esetben van lehetőség a rendelés módosítására. A megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.

3.1.1.5. Minden esetben fontos a telefonos elérhetőség megadása, hiszen nemcsak az ügyfélszolgálat, de a futárszolgálatok is a gyorsaság érdekében telefonon lépnek kapcsolatba Vásárlóval. Amennyiben az elérhetőségi adatok hiányosan kerülnek kitöltése a rendeléskor, Eladó nem köteles teljesíteni a rendelést, illetve nem vállal felelősséget az esetleg ebből adódó károkért és csúszásokért.

3.1.1.6. A Webáruház bizonyos, általa kiválasztott alkalmakkor vagy időszakonként különböző akciókat hirdethet meg. Ezek minden esetben visszavonásig vagy a készlet erejéig érvényesek, kivéve a konkrét időponttal megjelölt akciókat, amelyek esetében az akció időtartama a termékeknél kerül feltüntetésre. Kuponos akciók esetén a kupon kódját az annak megfelelő helyre kell beírni a rendelési folyamat során az érvényességi idején belül és a felhasználási feltételeknek megfelelően. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be (kivéve, ha erről az akció máshogy nem rendelkezik a külön szabályzatában), a kuponok nem vonhatóak össze (kivéve, ha erről az akció máshogy nem rendelkezik a külön szabályzatában). Az egyes kuponakciók részletes feltételei a egyes aktuális kuponakciós szabályzatban olvashatók.

3.1.2. Abban az esetben, ha a rendelés leadása telefonon történik, az egyéb adatok mellett szükség van e-mailcím megadására is. Erre az e-mailcímre fog érkezni a rendelés visszaigazolása, mivel a rendelés rögzítésre kerül Webáruházban.

3.1.3. A rendelés leadható a rendeles@tudatosszulo.hu e-mailcímen is. Ebben az esetben szükség van a termékek nevének, kódjának és a megrendelt termékek darabszámának az elküldésére. Ezek mellett az alábbi adatok elküldése szükséges: számlázási cím (név, cím), szállítási adatok (név, cím, telefonszám). Az e-mail elküldése után a rendelés rögzítésre kerül Webáruházban, amiről Vásárló visszaigazoló e-mailt fog kapni.

3.2. Az oldalon feltüntettet árak minden esetben az ÁFÁ-val növelt bruttó árak, kivéve, ha az ÁFA külön feltüntetésre kerül. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében meghatározott mértékű általános forgalmi adót. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek.

3.3. A Webáruházban készleten lévő termékek elérhetőek, láthatóak Vásárló számára. Abban az esetben, ha egy termék nincs raktárkészleten, elrejtésre kerül vagy a Kosár gomb szürkére vált, így Vásárló számára nem lesz látható vagy megrendelhető. Mivel a raktárkészlet folyamatosan és gyorsan változik, kivételes esetekben előfordulhat, hogy bár a termék megrendelhető, raktárkészleten még sincs már belőle. Az ilyen tévedésekért Webáruház nem tud felelősséget vállalni. Eladó amint észleli az esetleges hibát, azonnal korrigálja, illetve haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót.

3.4. Webáruház köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül , de legalább 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

3.5 A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelését, mely a következő napon kerül feldolgozásra. A megrendelt termékeket 2-5, de legkésőbb 8 munkanapon belül szállítjuk a vevő által választott szállítási móddal.

3.6. Fizetési módok

Az Eladó a jelen ÁSZF-ben és a megrendelés visszaigazolásában szereplő feltételek szerint köteles Vásárló által megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt szállítási címre eljuttatni. Ennek megfelelően Vásárló köteles a terméket a megrendeléskor megadott címen átvenni, valamint a kiszállítással egyidejűleg, vagy azt megelőzően a termék vételárát és a feltüntetett járulékos költségeket (például szállítás, utánvét-kezelés díja) a jelen ÁSZF-ben szereplő feltételek szerint megfizetni az alábbi lehetőségek valamelyikével:

  1. Utánvétes fizetés: Ennél a fizetési mód választása esetén a csomag átvételekor a futárnak kell megfizetni a rendelés értékét.
  2. Előre utalás: Az alábbi bankszámlaszámra lehet a rendelés értékét átutalni a rendelés leadásától számított 3 munkanapon belül. Eladó javasolja az ügyfélszolgálat általi jóváhagyó (a rendelés feldolgozás alatt) visszajelzésének megvárását, hogy valóban minden termék van-e raktáron.
    Utalási adatok:
    Tudatos Lépés Kft. 12085004-01073936-00100008
  3. GLS Csomagpontokon a hely fizetési hehetőségei határozzák meg a fizetés módját. Lehetséges, hogy nem mindenhol áll rendelkezésre bankkártyás terminál, ezért célszerű, ha a Vásárló erről előre tájékozódik.
  4. Bankkártyás fizetés esetén oldalunkról a SimplePay bankkártyás fizetési szolgáltatónk felületére (https://www.simple.hu/) irányítódik, ahol a fizetés az adatai megadásával a kártyáról történő levonással megtörténik.

3.6.1 Adattovábbítási nyilatkozat

Vásárló tudomásul veszi, hogy a Tudatos Lépés Kiadói Korlátolt Felelősségű Társaság (8500, Pápa, Bástya u. 12.) adatkezelő által a www.tudatosszulo.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbiak lehetnek: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím, szállítási adatok, számlázási adatok. Azonban a fizetéshez szükséges adatokon túl adatátadás nem történik. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff


3.7. Átvételi módok - szállítási költségek

Vásárló a megrendelt termékeket több módon is átveheti az alábbi díjakkal:
 

Átvétel módja 0 Ft - 18 000 Ft  18 000 Ft felett Utánvétes fizetés esetén
1. Futárszolgálat útján a megadott címen 1350 Ft 0 Ft + 250 Ft
2. GLS csomagponton 990 Ft 0 Ft + 250 Ft

FONTOS! 5000 Ft alatti rendelés esetén a csomagolási költség 250 Ft.

     
       

Az utánvét-kezelési díj külön kerül felszámításra, díja 250 Ft pluszban a szállítási költség felett. Banki előre utalással e költség kiküszöbölhető.
5000 Ft értékhatár alatti, szállítással kézbesített csomagok esetén 250 Ft csomagolási költséget számítunk fel.
18 000 Ft felett bármelyik szállítási mód ingyenes, azaz 0 Ft.

3.7.1. Futárral történő kiszállítás esetén a rendeléskor megadott címre történik a kiszállítás. Eladó az alábbi futárcéggel működik együtt:

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
2351 Alsónémedi
GLS Európa u. 2.
info@gls-hungary.com

A rendelés leadásától számított 1-8 munkanapon belül kerül kiszállításra a csomag. Eladó minden esetben tájékoztatja Vásárlót (e-mailen) arról az időpontról, amikor a csomag a futárszolgálatnak átadásra kerül. Ezután a kiszállítás időpontjáról a futárszolgálat e-mail-ben értesíti a vevőt, illetve szükség esetén a futár is egyeztet a Vásárlóval. A rendelés leadásakor Vásárlónak lehetősége van üzenetet küldeni mind az ügyfélszolgálatnak, mind a futárnak a kiszállítás helyével, idejével vagy bármely más tudnivalóval kapcsolatban. Eladó ezeket minden esetben figyelembe veszi, a futárszolgálat felé is közvetíti. Vásárlónak lehetősége van a kiszállításra konkrét nap megjelölésére is az üzenetben, amennyiben szükséges.

A csomag kézbesítését a futárszolgálat többször is megkísérli, illetve telefonon egyezetni próbál a Vásárlóval. A kézbesítés munkanapokon, 8-17 óra között történik. Vásárló köteles olyan címet és telefonszámot megadni, amelyen ezen intervallumban elérhető. Amennyiben a kiszállítás többszöri személyes és telefonos megkeresés után lehetséges, a csomag visszaszállításra kerül Eladóhoz. Ha ezek után Vásárló mégis igényt tart a csomagra, abban az esetben az újbóli szállítási költséget köteles megfizetni az eddigi csomagértéken felül.

3.7.2. A GLS csomagpontok különböző profilú üzletekben találhatók, amelyek különböző nyitvatartási idejűek. Magyarországon több mint 500 GLS CsomagPont üzemel. A csomagpontok helyéről és részletes nyitvatartási idejükről az alábbi linken található információ: https://gls-group.eu/HU/hu/eseti-szallitasok/gls-csomagpont

 

3.8. A rendeléseket Eladó legtöbb esetben 1-8 munkanapon belül teljesíti, amennyiben az adott termék raktáron van. Eladó törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem felel azért, ha a fenti szokásos szállítási idő nem tartható. Az esetleges késedelem esetén Eladó törekszik, de nem köteles a Vásárlót értesíteni. Eladó nem vállal felelősséget a Vásárló vagy a szállító cég hibájából bekövetkezett határidő be nem tartására.

3.9. Vásárló köteles bármelyik átvételi mód esetén az átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét, a termékek darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni. Sérült csomagolás esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibát. Ajánlott a termék(ek) sértetlenségét is az átvételkor ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy sérült termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy hibákat. 

3.10. Mivel a felek között „távollévők között kötött szerződés” jött létre, ezért jegyzőkönyv felvételének hiányában irányadó elállási jog gyakorlására, mennyiségi kifogásra, továbbá sérült termék miatti szavatossági igények érvényesítésére a lehetőségek korlátozottak.
Mennyiségi, illetve sérültség miatti reklamáció akkor fogadható el aggálytalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát. Ilyen videofelvétel hiányában Eladó szabadon dönthet a termékek esetleges pótlásáról, cseréjéről, ha ilyen felvétel nincs, a Vásárló kifogással nem élhet.

4. Szavatosság, garancia

4.1. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján az alábbi termékekre 10.000 Ft eladási ár felett kötelező jótállás van: gyermekgondozási cikkek különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés, gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra.

4.2. Amennyiben a termék hibás, a Vásárló köteles saját költségére az Eladó ügyfélszolgálati címére eljuttatni. Eladó ügyfélszolgálata utánvétes csomagot nem vesz át.
Ügyfélszolgálat címe: Tudatos Lépés Kft. 1119 Budapest, Etele út 32B. Bejelentési telefonszám: 06-20-7715800. Személyes átadás esetén időpontot kell egyeztetni, mert az adott telephelyen NEM működik folyamatos ügyfélszolgálat.

4.3. Abban az esetben, ha a csomag kiszállításkor úgy érkezik meg a Vásárlóhoz, hogy annak külsején bármilyen, szemmel látható sérülés van, a futárnak kötelessége az árut tételesen átadni és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Ha Vásárló eltérést tapasztal a számlázott és kiszállított termékek között, vagy esetleg sérülésmentes csomagban törött terméket talál, köteles az Eladó ügyfélszolgálatának az észleléstől eltelt lehető legrövidebb időn belül jelezni. Vásárló a bejelentését megteheti telefonon vagy írásban. Az Eladó a hibát a lehető legrövidebb határidőn belül orvosolja, szükség esetén a sérült termék árát a Vásárlónak visszautalja, amennyiben ő azt kifizette.

4.4. A szavatosság feltételeit a Polgári Törvénykönyv és a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet tartalmazza. Webáruházi Vásárló esetleges reklamációja esetén eszerint járnak el. A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet értelmében a Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számla, nyugta). A Vásárló a szerződéskötést a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylat – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - bemutatásával teheti meg. A szavatosság érvényesítése minden esetben csak a vásárlást igazoló dokumentum bemutatásával lehetséges, illetve reklamáció csak a termék hiánytalan, tartozékokkal együttes állapotában fogadható el. Webáruházi Vásárló által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesznek fel úgy, hogy Vásárló a www.tudatosszulo.hu/jegyzokonyv oldalon levő űrlapot kitölti és beküldi azt az info@tudatosszulo.hu címre. Erről e-mailen visszaigazolást is kap. A szavatosság érvényesítésének feltétele, hogy amennyiben a felek a hiba eredetét illetően nem értenek egyet, a fogyasztó kötelezettsége a hiba eredetének bizonyítása (szakvélemény).

4.5. Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Webáruházat szavatossági kötelezettség nem terheli, a terméket nem cserélik és vételárát nem térítik vissza. A vásárló jogosult a termék újbóli kiszállítását kérni, de ennek költsége is őt terheli.

4.6. Kellékszavatosság

Webáruház hibás teljesítése esetén a Vásárló az Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vásárló fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági igényét nem tudja érvényesíteni. A Vásárló a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos árleszállítását. Illetve a hibát a Webáruház költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vásárló köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruházak nyújtották. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárlás által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

4.7. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vásárló e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

4.8.  Jótállás

Hibás teljesítés esetén Eladóa 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal.
Működtető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll az Eladónak módjában a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn, lehetőség van az árleszállítás igénylésére, illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére, sem a javítására nincs lehetőség.

Amennyiben Vásárló a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, Működtető köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
Tudatos Lépés Kft, 1509 Budapest, PF: 36
Emailben: info@tudatosszulo.hu
Telefon: 20/775-1800
 

5. A vásárlástól való elállás joga

5.1. A vásárlás után minden Vásárlót megilleti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm Rendelet szerinti elállás jog, amelyet a termék kézhezvételét követő 14 napon belül lehet gyakorolni. Az e jogszabályon alapuló elállást nem kell megindokolni. Ebben az esetben Webáruház köteles a Vásárló által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni, ideértve a kiszállítás költségét is. 

5.2. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

Webáruházunk kínálatában olyan termékek is találhatók, amelyek esetében a fogyasztó használatba vétel után nem gyakorolhatja az elállási jogot (zsírkréta, aszfalt kréta, gyurma, stb.) CD-k és DVD-k, szoftverek, elemek esetében csak bontatlan sérülés mentes csomagolás esetén élhet a fogyasztó az elállási jogával. A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

5.3. A fenti korlátozás alá nem eső termékek esetén a vásárló a szerződéstől a termék átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállhat.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

5.4. Az elállásra vonatkozó igényt a vásárló e-mailben, postai úton írásban, telefonon jelentheti be. Írásban történő elállás esetén, ha a Vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azt Eladó határidőn belül érvényesítettnek tekinti.

5.5. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó elállási jog gyakorlása esetén nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszaszállítási költségét, így az a Fogyasztót terheli. A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A termék visszaküldése Eladó alábbi címére történhet: 1119 Budapest,Etele út 32B. Az utánvéttel küldött csomagot az Eladó nem vesz át.

5.6. A termék ellenértékét, valamint a szállítási költséget (ha volt) vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

A visszatérítés vonatkozik a termék Vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely esetében a vásárló nem él elállási jogával.
Eladó az áru visszaszállítási díját bizonyos esetekben átvállalhatja.

5.7. Az elállás a következő feltételekkel gyakorolható:

Elállás esetén a termék bontatlan vagy bontott állapotban érkezhet vissza Eladóhoz. Az utánvéttel visszaküldött terméket Eladó nem veszi át.
Eladó kizárólag sérülésmentes vagy a rendeltetésszerű használatot meg nem haladóan használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. Sérült vagy nem rendeltetésszerű használatból eredő termékek visszaküldése esetén Eladó követelheti a Fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben: - Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; - Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; - Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; - Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

5.8. Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy Eladónak joga van a vételárat vissza nem téríteni, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére. Ilyen esetben egy újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik a továbbiakban.

5.9. Elállási jog gyakorlásának a menete

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázási név: Tudatos Lépés Kiadói Kft.
Postázásai cím: 1119 Budapest, Etele út 32B
Email cím: info@tudatosszulo.hu

Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, ami az alábbi linkről tölthető le: www.tudatosszulo.hu/elallasinyilatkozat.pdf

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe Webáruház.

Amennyiben lehetséges kérjük, hogy a terméket a meglévő eredeti számlával, vagy annak másolatával együtt küldje vissza, így segítve munkánkat.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az alábbi címre: 1119 Budapest, Etele út 32B. késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A Eladó visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.

Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Jótállás: Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik. Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetésénél a következő információknak is szerepelniük kell: A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni. Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Tudatos Lépés Kft.
Levelezési cím: 1509 Budapest, Pf: 36.
Telefonszám: 06/207751600
Email cím: info@tudatoslepes.hu

6. A felelősség kérdése

6.1. Webáruház nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami Webáruházhoz való csatlakozás és/vagy, a Webáruház megtekintése miatt következett be. Minden Vásárló a Webáruház minden elemét, beleértve az oldalakat, aloldalakat és egyéb kommunikációs csatornákat kizárólag saját felelősségére használhatja.

6.2. A Vásárló teljes körűen és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. Más személyes adataival való visszaélés esetén vagy bármilyen egyéb hasonló esetekben Működtető minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

6.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy termékértékelés írása esetén az általa beküldött termékértékelést a Webáruház Vásárló megkérdezése nélkül törölheti vagy közzéteheti, szabadon felhasználhatja. Illetve termékértékelés, vagy bármilyen egyéb beküldött vélemény vagy értékelés esetén ezek beküldésével egyidejűleg Vásárló tudomásul veszi és elfogadja, hogy keresztneve vagy felhasználói neve felhasználható és megjelentethető az értékeléshez, véleményhez kapcsolódóan.

6.4. Működtető jogosult bármely tartalom, illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására, különös tekintettel az érdek- és/vagy jogsértő véleményekre, hozzászólásokra. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén Működtető jogosult az adott felhasználót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.

6.5. Vásárló tudomásul veszi és elfogadja az internet lehetőségeinek és korlátainak okán előforduló technikai teljesítményeket és esetleges hibákat, így Eladó semmilyen módon nem felelős különböző működési hibákért, adatvesztésért, megakadt vásárlási folyamatért vagy a bármilyen, a Webáruház használata közben bekövetkezett hibáért.

7. Szerzői jog

7.1. A honlap tartalma - beleértve a itt található szövegeket, fényképeket, az oldalon található logókat stb. - szerzői jogvédelem alatt áll, annak tulajdonosa a Működtető.

7.2. A honlapon megjelenített fényképek és dokumentációk másolása, sokszorosítása, módosítása, megjelentetése, áttöltése, továbbítása vagy bármi módon való terjesztése, további megjelentetésre történő bármilyen célú felhasználásához Működtető írásos engedélye szükséges.

7.3. Továbbá a Tudatos Lépés Kft. által megjelentetett kiadványok bármilyen másolása, sokszorosítása, módosítása, megjelentetése, áttöltése, továbbítása vagy bármi módon való terjesztése, további megjelentetésre történő bármely célú felhasználása - különös tekintettel Deákné B. Katalin szellemi tulajdonát képező kiadványokra, anyagokra, cikkekre, szövegekre –, amely a kiadó vagy a szerző kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül történik, szerzői jog megsértése alapján bűncselekménynek minősül, amelyet a törvény kétévi (súlyosabb esetekben ötévi) szabadságvesztéssel sújt.

7.4. Működtető szerzői jogainak megsértése, a szerzői jogvédelem alatt álló termékek bármilyen irányú felhasználása a jogsértő személy elleni eljárást vonja maga után.

7.5. Webáruház használatával Vásárló elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása, átdolgozása, az itt meghatározott céltól eltérő felhasználása, vagy Működtető írásos engedélye nélkül történő megjelentetése akkor is jogsértésnek minősül (jelen ÁSZF megszegésének), ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt.

7.6. Webáruház használatával Vásárló elfogadja, hogy a 6.2., 6.5. pontokban részletezett bármilyen jogsértés esetén Működtető kárának külön bizonyítása nélkül is Vásárló legalább 50.000 forint kötbért köteles fizetni a Webáruház Működtetőjének.

7.7. Webáruház használatával Vásárló elfogadja, hogy a 6.3. pont részletezett bármilyen jogsértés esetén Működtető kárának külön bizonyítása nélkül is Vásárló legalább 100.000 forint kötbért köteles fizetni a Webáruház Működtetőjének. Ide tartozik minden olyan cikk, szöveg, termékleírás stb., ami Deákné B. Katalin szellemi terméke és Webáruház oldalán megjelenésre került.

7.8. A Webáruház fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Webáruház használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A Webáruház nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.

8. Adatkezelési tájékoztató

8.1. Működtető az Adatvédelmi Hatóságnál bejelentett adatkezelést végez. Működtető mindent elkövet annak érdekében, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa Webáruházak regisztrált Vásárlói személyes adatainak a védelmét. Ezen kívül Működtető minden elvárható számítástechnikai és munkaszervezési lépést megtesz a személyes adatok kezelésének biztonságáért, illetve azért, hogy a személyes adatok illetéktelen harmadik személyek birtokába ne kerülhessenek.

8.2. Működtető a Webáruház működését, tevékenységét látogatói és ügyfelei személyiségi jogainak legteljesebb körű védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv alábbi rendelkezésének betartásával végzi:

  • A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény;
  • Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI. törvény;
  • Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény;
  • Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII. törvény;

8.3. Az 1.5. pontban leírtaknak megfelelően Vásárló személyes adatainak megadása a Webáruházokon önkéntes, és az adatkezeléshez a felhasználási feltételek elfogadásával egyidejűleg a felhasználó hozzájárul.

8.4. Amennyiben Vásárló egy másik személy megbízásából jár el a Webáruházban, akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak felhasználásához és közléséhez.

8.5. Vásárlók hozzájárulnak, hogy Működtető kezelje személyes és különleges adataikat. Működtető kijelenti, hogy Vásárlói által megadott minden adatot, bizalmas információt, tényt bizalmasan kezel. Kivételt képez ez alól, hogy Működtető Vásárló személyes adatait a Webáruházakban történő vásárlás teljesítéséhez kereskedelmi partnerei számára átadja. Működtető a birtokába került személyes adatokat kizárólag az ügyfél által azok megadásakor ismert célra használja (a kiszállításhoz szükséges partnereknek történő adatátadás, Működtető munkavállalói), más, harmadik személy részére külön hozzájárulás nélkül nem adja tovább és nem teszi hozzáférhetővé, azokat elkülönítve és titkosítva tárolja.

8.6. Működtető ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben Vásárlóval szemben a szolgáltatással való visszaélés vagy egyéb bűncselekmény gyanúja merül fel, annak személyes adatait az illetékes hatóságok számára átadja. Illetve ha valamely Vásárló az ÁSZF tartalmával ellentétes, vagy egyébként törvénybe ütköző magatartást tanúsít, úgy a szükséges törvényes eljárások megindítása érdekében Működtető kezdeményezi a Vásárló beazonosítását.

8.7. Működtetőnek az adatkezeléssel az a célja, hogy Vásárlók megrendeléseit a Működtető teljesíteni tudja, illetve Vásárlók vásárlói élményét, kényelmét növelni tudja (hírlevél)

A vásárlók által megadott adatok:

  • teljes név (kereszt- és vezetéknév),
  • email cím,
  • szállítási cím, számlázási cím
  • telefonszám (a futár értesítéséhez)

8.8. Az adatkezelés időtartamai:

Regisztrációs fiók esetén a Vásárló által kezdeményezett, a regisztrációs fiók törlésére irányuló kérelme után megtörténő Vásárlói fiók törléséig

Vásárlás esetén a jogszabályok által előírt kötelező megőrzési ideig (számlázás)
Termékértékelés, illetve egyéb vélemény esetén a Vásárló törlésre irányuló kérelméig vagy az adott termék forgalmazásáig

Azon Vásárlók, akik 10 évig nem lépnek be az oldalakra, személyes adataik törlésre kerülnek.

8.9. Vásárló minden esetben kérheti adatainak törlését vagy javítását az info@tudatosszulo.hu e-mail címen, vagy írásban, Működtető postacímére (Tudatos Lépés Kft. 1509 Budapest, Pf: 36.) küldött ajánlott levél formájában. A törvény által megadott adatmegőrzéshez kapcsolódó adatok törlésére azonban ebben az esetben sincs lehetőség. Ezen kívül Vásárló bármikor tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, az adatfeldolgozó személyéről, az esetleges adatfeldolgozóról, adattovábbítás körülményeiről, továbbá az adatkezelés egyéb részleteiről. Mindez az első alkalommal ingyenes, egy éven belül történő többszöri információkérés esetén Működtető adminisztrációs díjat számíthat fel. Az adatok törlésére vagy az adatkezelésről kért tájékoztatásra irányuló kérés beérkezésétől számított legkésőbb 15 munkanapon belül kerül sor a megválaszolásukra.

8.10. Működtető külön külső adatfeldolgozót nem vesz igénybe. Az általa kezelt személyes adatokat maga dolgozza fel. A Vásárlói adatokba kizárólag Működtető erre jogosított munkatársai tekinthetnek bele.

8.11. Működtető adatkezelésével kapcsolatban jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál élhet (Székhely: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5., Telefon: +36 (1) 391-1400)

8.12. AZ ADATKEZELÉS JOGALAPJA
Felhasználó önkéntes hozzájárulása, hogy a Webáruházak használata közben megadott személyes adatai felhasználásra kerüljenek, illetve az Infotv. 5. § (1) bekezdése és a 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

8.13. AZ ADATKEZELÉS CÉLJA
Az Adatkezelés célja kizárólag a felhasználókkal történő kapcsolattartás megkönnyítése, adott esetben bizonyos szolgáltatások személyre szabott nyújtása, a megrendelt termék kiszállítása.

8.14. HOZZÁJÁRULÁS AZ ADATKEZELÉSHEZ, ANNAK MÓDOSÍTÁSA, VISSZAVONÁSA
A felhasználó megrendeléskor hozzájárul, hogy az Adatkezelő Webáruház megrendeléshez kötelezően előírt adatait kezelje. Felhasználó bármikor, indoklás nélkül kérheti adatai törlését. Adatkezelő a lehető leghamarabb, de maximum 25 napon belül írásban válaszol az adat törlésével kapcsolatban. Amennyiben Adatkezelő a helyesbítést, törlést, zárolást elutasítja, felhasználó bírósági jogorvoslattal élhet és az illetékes hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) fordulhat. (2011. ÉVI CXII. TÖRVÉNY) 

8.15. ADATBIZTONSÁG
Az Adatkezelő törekszik minden tőle elvárható intézkedést megtenni annak érdekében, hogy az általa használt számítástechnikai rendszerek biztonságát megvalósítsa, különös tekintettel az oldalon tárolt adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozására.

8.16. Cookie-k használatával kapcsolatos tudnivalók

Mi az a cookie?
A cookie kisméretű, általában betűkből és számokból álló fájl, amely egy weboldal megtekintésekor számítógépére, táblagépére, telefonjára vagy egyéb hasonló készülékére kerül. A cookie-kat a weboldal-tulajdonosok széles köre használja weboldala működtetésére, az oldal hatékonyságának fokozására, valamint jelentési információ nyújtására.

Mire használhatók a cookie-k?
A különböző típusú cookie-k különféle dolgokra használhatók. Az alábbi cookie-típusokat használhatjuk:
 - Feltétlenül szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal működéséhez szükségesek (például lehetővé teszik Önnek, hogy bejelentkezzen a weboldal biztonságos területeire vagy használja a bevásárlókosarat).
 - Analitikus/teljesítmény cookie-k: Ezek a cookie-k lehetővé teszik a honlapot felkeresők felismerését és megszámlálását, és annak megismerését, hogyan navigálnak használat közben a weboldalon. Ennek köszönhetően javíthatjuk a weboldal működését (például lehetővé válik számunkra, hogy látogatóink könnyebben megtalálhassák, amit keresnek).
 - Funkcionális cookie-k: Ezek lehetővé teszik, hogy felismerjük Önt, ha ismét felkeresi weboldalunkat. Ennek köszönhetően személyre szabhatjuk az Önnek kínált tartalmakat, név szerint köszönthetjük Önt, és megjegyezhetjük preferenciáit (például az Ön által kiválasztott nyelvet vagy régiót).
 - Célzott cookie-k: Ezek a cookie-k rögzítik, hogy Ön felkereste weboldalunkat, valamint azt, mely egyéb oldalakat látogatott meg, és milyen hivatkozásokra kattintott. Ezeket az információkat arra használjuk, hogy weboldalunkat és az azon megjelenő tartalmakat még inkább az Ön érdeklődési körére szabhassuk. Ebből a célból előfordulhat, hogy ezeket az adatokat harmadik féllel is megosztjuk.

Meddig maradnak a cookie-k a készüléken?
Egyes cookie-k csak a weboldal felkeresésétől az adott böngészési folyamat befejezéséig működnek. Ezek a cookie-k lejárnak és automatikusan törlődnek, amint bezárja az internetböngészőt. Ezek az ideiglenes (munkamenet-) cookie-k.
Egyes cookie-k a böngészési munkamenetek között is megmaradnak a készüléken, azaz nem járnak le, ha bezárja a böngészőt. Ezek az állandó cookie-k. Az időtartam, amíg egy ilyen állandó cookie a készüléken marad, minden cookie esetén más.

Ki teszi a cookie-kat a készülékemre?
A cookie-kat a weboldal üzemeltetője is elhelyezheti készülékén. Ezeket belső („first party”) cookie-knak hívják. Egyes cookie-kat a weboldal üzemeltetőjén kívül egy másik fél is elhelyezhet a készülékén (például a Google Analytics). Ezeket külső („third party”) cookie-knak hívják.

Hogyan befolyásolhatom, milyen cookie-k kerüljenek a készülékemre?
Ön dönti el, hogy elfogad egy cookie-t vagy sem. Ezt például az internetböngésző beállításaiban teheti meg. A legtöbb internetböngésző esetén a böngésző beállításaiban lehetőség nyílik a cookie-k bizonyos mértékű befolyásolására. Emellett böngészőbővítményeket is használhat a cookie-k kezelésére. (Vegye figyelembe, hogy ha böngésző beállításaiban minden cookie fogadását letiltja, akkor a weboldal egyes részei nem lesznek elérhetők az Ön számára.)

9. Hírlevéllel kapcsolatos információk

9.1. Vásárlóknak az alábbiak szerint van lehetőségük feliratkozni Működtető által, heti rendszerességgel küldött tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak továbbítására:

  • Bármikor az oldalon teljes név és e-mail cím megadásával
  • Vásárlás közben az adatok megadásakor
  • Webáruházba történő regisztráció során
  • Személyesen egy regisztrációs űrlap kitöltésével, a teljes név és e-mail cím megadásával, aláírással megerősítve

9.2. A hírlevélre való feliratkozás önkéntes alapon történik.

9.3. Vásárlónak bármikor joga van leiratkozni a hírlevélről. Működtető 15 munkanapon belül vállalja Vásárló e-mail címének adatbázisból való törlését.

10. Panaszkezelés
 

10.1. A panaszok bejelentése az alábbi módokon és elérhetőségeken történhet:
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.

  • E-mailen: info@tudatosszulo.hu
  • Telefonon: 20/775-1800
  • Postai levél útján: Tudatos Lépés Kiadói Kft., 1509, Bp, Pf.: 36.
  • Vagy az alábbi hatóságoknál:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Területileg illetékes járási hivatalok:
http://jarasinfo.gov.hu/. [forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/]

Panaszügyintézési és jogérvényesítési elérhetőségek:
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/ Békéltető Testület Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:  a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;

A területileg illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségei:
Területi Főfelügyelőség neve: Veszprém Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Területi Főfelügyelőség székhelyének postai címe: 8200 Veszprém, Budapest út 3-5.
Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36 88 550 510
Területi Főfelügyelőség e-mail címe: fogyved_kdf_veszprem@nfh.hu

A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület 
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:  a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;  ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;  a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;  a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;  a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;  tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt. Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Békéltető testület neve: Veszprém Megyei Békéltető TestületVeszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

10.2. Abban az esetben, ha Vásárló a Webáruház működésével, rendelés leadásával vagy termékekről kér tájékoztatást vagy tesz javaslatot, nem panaszkezelés történik.

10.3. Működtető Vásárló személyes panasztétele esetén a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Működtető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak átadja, majd 15 munkanapon belül megválaszolja.

10.4. Vásárló írásban (ideértve az elektronikus úton), valamint telefonon tett panaszát Működtető legkésőbb 15 munkanapon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A válaszhoz Működtető csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • a panasszal élő Vásárló nevét,
  • a panasszal élő Vásárló címét,
  • elérhetőségeit,
  • a panasz leírását.

A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A Webáruházak által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem). A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik. Online vitarendezési platform Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. [http://www.bekeltet.hu]


Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. [http://www.bekeltet.hu] Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A Webáruház használatával Vásárló kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket elolvasta, megértette, azokat magára nézve kötelezőnek tartja, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.

Jelen dokumentum szerzői jogi oltalom alatt áll, engedély nélküli felhasználása tilos.