Játékötletek a hűvösebb napokra

Vidám állatok – 3 éves kortól
Az ilyen játékok sok figyelmet igényelnek. Rávezetik a gyerekeket arra, hogy több dologra is, például a bábok mozgatására és a beszédre, a történetre is figyeljenek.
Különböző állatokat rajzolunk papírra, kiszínezzük, kivágjuk és egy pálcikára ragasztjuk őket. Azután kezdődhet a bábszínház az asztal szélén.
A kisegér talált egy nagy tököt, aminek a belsejét kirágta és beköltözött. 
„Ki költözik be az én házacskámba?” – kérdezi a kisegér.
Ekkor jön a fehér kis liba, aki szeretne a kisegérrel lakni, ezért megígéri, hogy mindig kimossa a tóban az egérke ruháit. Aztán jön egy rák, aki megígéri, hogy kiszabja az egérke ruháit. A történet bárhogy folytatódhat, jöhetnek további szereplők is.

Az én lovacskám – 3 éves kortól
A testközeli játékokra a gyerekeknek az érzelmi stabilitásuk megőrzése miatt is szükségük van. Ereszkedjen négykézláb a földre. A gyermek felülhet az ön hátára. Aztán trappoljon végig 
a kis lovasával a lakáson, először egészen lassan, aztán egyre gyorsabban. A gyermek kapaszkodjon az ön nadrágjának szélébe vagy övébe. Legközelebb a ló még temperamentumosabb lehet. 

Akadályok az úton – 3 éves kortól
A gyerekeknek mozgásra van szükségük, ez velük született „program”. A gyermek utazásra indul a szoba egyik végéből a másikba. Eközben különböző akadályokat kell leküzdenie: átmászni a ládán, átkúszni az asztal alatt, átugrani egy párnán, egy összetekert gyapjútakarón egyensúlyozni…

A vak horgász – 4 éves kortól
A próbatétel jellegű játékok nagyon vonzóak a gyerekek számára. A vízzel játszani mindig jó ötlet. Egy kis langyos víz a fürdőkádba, pár lebegő pingpong labda, kisebb palackok, dobozok és egy szűrőkanál, valamint egy kendő kell a játékhoz. A játékos szemét bekötjük, s ő addig horgászik a szűrővel, amíg valamennyi tárgyat „partra” nem teszi.

Ki lesz gazdagabb? – 4 éves kortól
Matekozni játékosan is lehet. Tegyünk tíz fémpénzt egy műanyag pohárba. Felváltva öntjük ki őket az asztalra. Minden dobás után megszá­moljuk,  hány érme fekszik számmal felfelé, és felírjuk egy lapra. Akinek öt kör után a több pontja van, az dönthet arról, mi legyen a vacsora.